Kardiyo Egzersizleri Nelerdir? Nasıl Yapılır



  • Çok sağlıklı ve arzu edilmeyen yağların olmadığı bir vücuda sahip olmanın yolu, çok spor ve istikrarlı beslenme yoluyla geçecektir. Bu arada vücuttaki yağlanma sorunu, pek çok insanın ortak bir sorunu haline geldi. Bilinçsizce yapılan diyetler kontrolsüz ve sağlıksız beslenme sıklıkla kilo vermeye çalışırken istenmeyen sonuçlara neden olur. Kardiyo egzersizleri yağ yakmanın etkili yollarından biridir.
    0_1509222638265_kard.jpg

    Bu arada kardiyo egzersizleri, belirli bir tempoda yapılan egzersizlerdir ve yanan yağ ile metabolizma hızlandırılması hedeflenmektedir. Aynı zamanda, kalp ve damar sağlığını koruyan egzersizlerdir. Diğer egzersizler bölgesel iyileştirme sağlarken, kardiyo egzersizleri vücutta aşırı yağ yakmasını sağlar. Kardiyo egzersizlerinin başlıca özellikleri şunlardır: *
    *Yüzmek
    *Kürek çekmek
    *Bisiklete binmek
    *Koşmak
    *İp atlama
    *Step
    *Aerobik
    0_1509222715868_kardiyo.jpg

    Ev ortamında kardiyo egzersizleri de mümkündür. Alet olsun veya olmasın yapılabilir. Kardiyo egzersizleri başlamadan önce vücudun ısınması gerekiyor. Çünkü vücut ısınmadan 10 dakika sonra vücuda yağ yakmaya başlar. Vücutta sadece karbonhidratlar 10 dakika boyunca yakılır. Ondan sonra yağ yakmaya başlamak için 10-15 dakika kadar ısınıp ve ardından 20-25 dakika kardiyo egzersizi yapmak gerekmektedir. Egzersize, hayatında spor yapmayan kişi veya spora alışmayan bir kişi, kaslarını yormadan yavaş yavaş ısınmalı ve vücudunu egzersiz için yavaş yavaş hazırlamalıdır. Aksi halde, kas ağrısı kaçınılmaz olur. Kas ağrıları, ısınmadan önce yapılacak gerilme hareketleri ile önlenebilir.
    Evde yapılabilen Kardiyo egzersizleri şunlardır:

    1- Basamak hareketi: Sandalyenin üzerine çıkılıp inilen harekettir.
    2- Zıplama hareketi: sağa ve sola doğru zıplanarak yapılan harekettir.
    3- Sıçrayan kukla hareketi: Yukarı sıçrayarak kollar ve bacaklar açılıp kapanır.
    4- Dips hareketi: dirsekler yerde şınav pozisyonundayken 30 saniye boyunca beklenilen harekettir. Başlarda çok zorlanan bir harekettir.
    5- Yüksek koşu: Dizleri karın hizasına çekerek olduğu yerde tempolu şekilde koşma hareketidir.
    6-Squat hareketi: Eller önde, bel düz, ayaklar omuz genişliğinde açılmış şekildeyken çöküp kalkma hareketidir.
    7- Sandalye hareketi: Sırt duvara yaslanarak, paralel bir şekilde sandelyeye otururmuş gibi aşağı yukarı doğru yapılan harakettir. Ne kadar yere yaklaşılırsa o kadar etkili olur.
    8- Şınav: Genelde zorlanılan bir harekettir. Kolaylaştırmak için dizler yere dayanarak şınav çekilebilir.




Copyright © 2017 Forum | Webhakim

Forum Webhakim ile bağlantınız koptu, yeniden bağlanmak için lütfen bekleyiniz.